Online társ- és gyönyörkeresés
Az iooo.hu látogatottsági statisztikái a Valentin napot megelőző egy hétben 2378%-os oldallátogatottsági emelkedést mutatnak, weboldalunk forgalma tehát megduplázódik. Február 14-én azonban ezek a számok visszacsökkennek az átlagos látogatottsági adatok szintjére. Nem úgy a sokak kedvenc “szeresd-magad” oldalán, a Pornhubon ugyanis a 2015-ös év ezen szakaszában 3857%-kal nőtt meg a Valentin nap kulcsszóval történő keresések száma - ugyanez történik egyébként Halloweenkor és Húsvétkor is. A Pornhub Valentin napi látogatóinak nagy része a 25-34 év közöttiek közül kerül ki és a férfiak jellemzően majdnem kétszer annyian képviseltetik magukat, mint a hölgyek.
Az online társkeresés, illetve pillanatnyi örömszerzés utáni érdeklődés ezen időszakban feltehetőleg annak a Valentin napot megelőző nyomásnak köszönhető, amelyet a különböző tematikus marketingkampányok váltanak ki az emberekből. Ilyenkor ugyanis számos egyedülálló személy érzi úgy, hogy neki is párkapcsolatban kell élnie, meg kell felelnie ennek a társadalmi nyomásnak. Ezzel kapcsolatban szeretnénk hangsúlyozni, hogy az online társkeresés egészen biztosan sikertelen eredménnyel zárul, ha nem valódi, belső késztetés szüli meg a vágyat, hogy párkapcsolatban szeretnél élni.
A Valentin nap és a keresési, valamint vásárlási statisztikák
A Bing statisztikái szerint a világ felnőtt lakosságának 50%-a ünnepli a Valentin napot, ráadásul ezek az emberek a 2016-os évben 19.7 milliárd dollárt költöttek Valentin napi ajándékokra. Ez átlagosan 146 dollár/fős költést jelent. És hogy kik költöttek a legtöbbet? Jellemzően a nem házastársi kapcsolatban élő párok, akik 107 dollárt költöttek egymásra, szemben a házasok 96 dolláros egy főre jutó költésével. És még egy érdekes statisztika a vásárlásokkal kapcsolatban: a férfiak jellemzően kétszer annyit költenek ebben az időszakban, mint a nők. És hogy melyik korosztály költekezik a legszívesebben? A 25 és 34 év közöttiek.
A Bing keresési statisztikái szerint a legnépszerűbb Valentin napi keresési kifejezések listájának első három helyezettjei a következők: férj 22%, barát (baráti kapcsolat) 20%, barát (szerelmi kapcsolat) 17%, feleség.
Mikre költünk legszívesebben Valentin napon?
A Bing által közölt kutatásból kiderül, hogy az év ezen időszakában elsősorban édességeket vásárolunk. Ezen belül is leginkább a bon-bonok és a csokival bevont eperfalatok a legnépszerűbbek. Őket követik a különböző tematikus üdvözlőkártyák, valamint a virágok. A legkeresettebb virágok a rózsa és az orchidea - sajnos a cserepes növények iránti érdeklődés még mindig alacsony a gyorsan elhervadó csokrok és egyszálvirágokhoz képest. A lista utolsó helyén pedig a különböző ékszerek kullognak. Az ékszerek közül a legtöbben eljegyzési gyűrűket keresnek és vásárolnak Valentin nap közeledtével.
Egyre gyakrabban találkozhatsz az “ajándékozz élményt” hangzatos reklámszöveggel. Ezzel kapcsolatban a következő adatokat bocsátotta nyilvánosságra a Bing: a legtöbben mozijegyet vásárolnak, a dobogó második helyén pedig a szobafoglalások állnak. Őket követik az éttermi foglalások, rengetegen azonban ahelyett, hogy elmennének valahova, otthon töltik a szerelem ünnepét. Maguk készítenek vacsorát, kiválasztanak egy filmet és a kanapén tekintik meg azt.
Neked vannak bevált Valentin napi szokásaid? Nyugodtan oszd meg velünk egy hozzászólás formájában!
(forrás: Search Engine Journal, Pornhub Insights)